Charcot Stichting
Roept op tot donaties voor multiple sclerose met een overtuigende TV-spot.
Opdracht
De Charcot Foundation heeft dringend donaties nodig voor Multiple Sclerose-onderzoek.
Wij creëerden voor hen een originele reclamespot die de kijker moet aansporen geld te doneren. De commercial wordt regelmatig uitgezonden op verschillende Belgische en Franse tv-zenders en cinema’s.
Concept
Zonder donaties kan de Charcot Stichting niet verder. Dit willen we op een vrij letterlijke manier aantonen in de reclamespot.
Het is de bedoeling de kijker te sensibiliseren aan de hand van een duidelijke boodschap.
Onze aanpak
Voor deze case werkten we heel nauw samen met de klant.
We pitchten een aantal ideeën waaruit gekozen kon worden. De klant koos voor een eerder abstract concept, waarmee we aan de slag gingen om het scenario uit te schrijven.
Om de juiste sfeer te creëren lieten we op maat een ‘geldmachine’ bouwen en zochten we naar een gepaste locatie en geloofwaardige cast.
Storyboard
Behind-the-scenes
Meer inspiratie nodig?
Ontdek onze cases.