Samsonite
Maakt reclame voor haar kindercollectie met twee originele social ads.
Opdracht
Samsonite contacteerde ons met de vraag of wij twee online reclamespotjes konden maken voor hun kindercollectie Dream Rider. De koffers hebben een eigen karakter. Welk karakter het kind ook kiest, het moet tot zijn of haar verbeelding spreken.
Concept
Het idee ontstond om de wereld door de ogen van de kinderen te laten zien. Aan de hand van animatie laten we leuke figuurtjes en dieren tot leven komen. De tuin, de stad, …. overal loert het avontuur om de hoek.
Tegelijkertijd willen we een duidelijke focus op het product bewaren.

Onze aanpak
Om het concept vlot in de praktijk om te zetten was een goede voorbereiding belangrijk. Zo werden de standpunten en de stijl van de animaties op voorhand bepaald. Het was bovendien een uitdaging om met kinderen te werken. Niets werd dus aan het toeval overgelaten.
Stijlvoorstel animaties
Resultaat
Samsonite was tevreden met het resultaat van de video’s. Ze werden breed ingezet op verschillende platforms, waaronder de website van Samsonite, sociale media en andere digitale kanalen.
Daarnaast hebben we de video's geoptimaliseerd voor gebruik op sociale media door ze in een verticaal formaat aan te bieden. Dit zorgde voor een hogere betrokkenheid en deelbaarheid op platforms zoals Instagram en TikTok.
“Vanaf het eerste moment dat we ons project voorstelden aan de Kemphanen, was het duidelijk dat ze onze visie begrepen.”
“Creativiteit, budgetbeperkingen en technische uitdagingen waren goed op elkaar afgestemd. De deadlines werden gerespecteerd. We kijken uit naar toekomstige projecten met dit team en bevelen hen aan bij iedereen die op zoek is naar een hoogwaardige videoproductie.”
Annelies De Norre
European digital experience specialist at Samsonite Europe
Meer inspiratie nodig?
Ontdek onze cases.